niedziela, 28 lipca 2013

Jak się robi wino?

Pamiętam jak byłem mały, jeździłem do rodziny mieszkającej na wsi w każde wakacje. Praktycznie całe wakacje spędzałem na wsi i bardzo mi się podobała to odmiana, ponieważ na co dzień mieszkam w mieście i nie mam tutaj niektórych z atrakcji, jakie można spotkać poza miastem. Jest to bardzo ciekawe doświadczenie, nigdy nie zapomnę jak jeździłem po raz pierwszy ciągnikiem, było to doświadczenie, które będę naprawdę długo pamiętał. Jednak co zawsze zwracało na mnie uwagę, podczas mojego pobytu u rodzinki to wielki szklany dzbanek, z rurką na górze. Zawsze mnie interesowało co to jest, jednak dopiero po jakimś czasie postanowiłem zapytać wujka co to takiego jest. Okazało się, że jest to gąsior, a w środku jest właśnie robione wino. Było to dla mnie bardzo interesujące, ponieważ miałem wtedy może z 8 lat i nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego na oczy. Bardzo mnie to zaciekawiło jak się robi wina. Pytając o to wujka, nie chciał mi zdradzić od razu, jednak powiedział, że wieczorem jak wróci z miasta, to bardzo chętnie mi opowie i dodatkowo będę mógł skosztować tego trunku. Niecierpliwie czekałem na tą wielką chwilę i gdy tylko dowiedziałem się jak to wszystko wygląda, spodobało mi się od razu. Od tamtej pory pije wina przy każdej możliwe okazji, co bardzo dobrze wpływa również n moje zdrowie. Szczególnie gdy jest to wino czerwona, od tamtej pory dużo mniej choruje i w ogóle bardzo dobrze się czuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz